Објављено:
259
прегледа

Марији Меденици за „Неодустајање” главна награда фестивала Befemon

Фото: С. Дорошки

Глумица Српског народног позоришта Марија Меденица, на 10. фестивалу монодраме у Бечеју Befemon освојила је главну награду за своју монодраму „Неодустајање“ у којој потписује текст, режију и глуму.

Како се наводи у образложењу жирија, у саставу: Душанка Глид Стојановић, глумица (председница жирија), Тамара Крцуновић, глумица и Арон Балаж, глумац – Меденица је својом „лапараскопском вештином ушла у ћелијску потребу позоришта да траје у свим временима и да се увлачи кроз пукотине и дилеме протагонисткиње и њене (анти)улоге и снаге да истраје упркос свему, продирући истинито и храбро у духовиту игру о томе. Свесно жртвујући свој сценски его за нешто надасве људско, емпатично, солидарно и нежно у позиву глумца/глумице, изразила је зрео уметнички став и велику креативност”.

„Befemon је последњих година најзначајнији фестивал монодраме у региону јер окупља најбоље представе и најзначајније уметнике. Селекција је увек јака и на радост публике се увек изводи велики број веома квалитетних и уметнички вредних представа. Жири је увек пажљиво биран, а најважнији су округли столови где се дискутује о учинку. То сваком извођачу значи – да добије повратну информацију о свом делу. Желим да честитам свим колегама који су учествовали ове године, јер је невероватна енергија уложена у стварање сваке монодраме, а кад си селектован за Бечеј, онда је то огромна потврда да заиста вреди сав труд. Награде су увек последица нијанси. Захвална сам жирију и дивној бечејској публици која нам је дала веома високу оцену. А надама се да ће након овог признања, „Неодустајање” бити видљивија представа и да ће привући публику”, рекла је глумица Марија Меденица.
Монодрама „Неодустајање” тематизује феномен позоришта из закулисне перспективе и представља на неки начин „вирење кроз кључаоницу“ у интимни простор једне глумице. Њено стасавање у уметничком свету испуњено је бројним изазовима и дилемама, а најважнија одлука коју треба да донесе је да ли да одустане од позоришта.

Како још жири наводи, јубиларни десети Befemon и његов симболички поднаслов „Premotavanje:Rewind“ „заиста премотава и убрзава магнетофон сећања и анализира човечанство 20. и 21. века, издвојивши чак четири ауторска пројекта чији ствараоци, поред изведбе, потписују текст или режију или оба (Марија Меденица, Сања Милардовић, Гјоргји Јолевски, Аљоша Ђидић). Овогодишњи Befemon усмерава рефлектор на теме које нам осветљава, као сваки утемељен фестивал, првенствено селекцијом уметника, њиховог ауторског промишљања и избора тема које обрађују, што га без сумње чини регионално репрезентативним фестивалом. Те теме стављају у фокус вртлог догађаја о социјалном, политичком, економском, културном положају жене ствараоца, њеном статусу и њеним правима, о њеном идентитету – и о њеној борби која као помахнитала локомотива јурца у овом скроз новом времену-невремену”.
Представу „Неодустање” љубитељи театра могу погледати на редовном репертоару Српског народног позоришта.

Подели