Објављено:
1203
прегледа

Преображај за оздрављење

Фото: Емир Мемедовски

Након 18 премијера, преко четрдесет гостовања, више од 60 хиљада посетилаца, спектакуларних извођења на отвореном, и почетком инфраструктурних радова, завршена је 161. сезона најстаријег националног театра, са великим очекивањима за наредну.

Наредна, 162. сезона Српског народног позоришта биће отворена свечано, 29. августа на платоу испред Позоришта мултимедијалним програмом чију режију потписује Соња Петровић, а који има за циљ да покаже какве све планове имају све три уметничке јединице за надолазећу сезону.

У сат времена, присутни ће такође имати прилику да испрате сегменте представа – драмских, оперских и балетских које су обележиле прошлу сезону. Тако ћемо гледати младог Аљошу Ђидића који игра насловну ролу у представи „Мефисто”, као и главну улогу у представи „Кафка Машин“, Бојану Милановић и Бранислава Јерковића у сцени из представе „Мидлсекс“, сцене из вишеструко награђене представе „Код вечите славине“ у којој учествују и Миа Симоновић, Вукашин Ранђеловић, Стефан Вукић, Милош Лазић и Стефан Старчевић, али и сцену „Жртвовања” из оперског спектакла „Аида”. Публику ће такође обрадовати сегмент у коме ће Ана Карењина и Вронски, које тумаче прима балерина Ана Ђурић и првак балета Андреј Колчерију, извести плес фаталне љубави.

Слоган претходне сезоне „Позориште чине људи” послужио је да се присетимо историјата Српског народног позоришта као и да боље упознамо запослене који ‘чине позориште’. Тог 29. августа публика ће моћи да се упозна са новинама које је Српско народно позориште увело у претходној сезони, са посебним освртом на појачање које је ансамбл добио у виду младих.

„Све што смо до сада предузели, од 19. јануара, били су конкретни и планирани кораци који воде ка издизању једног јасног приоритета: ПРЕДСТАВЕ и људи који је праве. Задатак нам је да понудимо другачији организациони модел који би био примерен стварним потребама Позоришта, који би његов рад учинио ефикаснијим него што је данас, али га и прилагодити савременим трендовима, користећи позитивна искуства других. Задатак нам је да људе којима је представа основни производ, поставимо на место које им припада. Да растеретимо администрацију, да уложимо у младе људе, да уложимо у технику, да омогућимо простор у ком се безбедно и течно прави уметност“, објашњава управник Српског народног позоришта Александар Станков.

Драма Српског народног позоришта спектакуларно је затворила сезону премијером представе Мефисто, у режији Хариса Пашовића. А позориште и сукоб као тематска окосница следеће сезоне поготово кроз Персијанце, прву сачувану драму, и то драму која је израз саосећања према пораженом непријатељу, кроз Подземље, Беснило, и кроз пројекат Човек и бог, нас очекује и у наредној сезони.

„Ми сезону отварамо представом „Што на поду спаваш”, по роману Дарка Цвијетића, у режији Кокана Младеновића. Ово је велики изазов, јер реч је о копродукцији три позоришта (НП Сарајево, ГНК Гавела Загреб, СНП Нови Сад). Радићемо текстове Јована Ваве Христића, Велимира Лукића, Моме Капора, Гогоља, такође једну својеврсну реконструкцију наше чувене представе „Голубњача”. У обавези смо да се бавимо домаћом и страном класиком, али и да пратимо савремене театарске токове, пре свега водећи рачуна о домаћем драмском писцу”, истакао је директор Драме Милован Филиповић.

Сезону 161, Српско народно позориште завршава овенчано бројним наградама међу којима су и награде Стеријиног позорја. Такође, обогаћивање инструментаријума био је један од циљева, те су тако у СНП стигли инструменти после 17 година. Опере „Аида“ чија се маркетиншка кампања нашла на листи најбољих радова за награду PHNX Award и тако ушла у светско финале за најбољу кампању у области културе и опера “Владимир и Косара” која је рађена у копродукцији са Фондацијом “Нови Сад – Европска престоница културе” у којима учествују солисти, Оркестар, Балет и Хор пробудиле су изузетно интересовање публике.

„Прва премијера биће опера „Кармен“ у режији Озрена Прохића. Затим обнављамо на јесен оперу „Поп Ћира и Поп Спира“. До Нове године имаћемо и „Тоску“, „Аиду“ и „Чаробну Фрулу“ за децу. А за крај године спремамо специјално изненађење: Оперски Бал, који ће бити први у низу и почетак нове традиције. Разноврсни програм се наставља у 2023. години. Слушаћемо Оперу, Оперету, мјузикл као и гала концерте”, истакла је директорка опере Сандра Миланков.

Директор Балета Тони Ранђеловић такође не крије задовољство када је ансамбл балета у питању.
„Почетак сезоне обележило је учешће у „Аиди”, а онда је уследила дугоочекивана премијера балетског дела „Охридска легенда” чувеног Стевана Христића. Издвојио бих и велико и значајно учешће на церемонији отварања године титуле Новог Сада као Европске престонице културе. Мај је обележила велика премијера „Ана Карењина”, а такође, све време смо играли текући репертоар. Изузетно сам задовољан. Комплетан ансамбл балета ми је био пре свега здрав, без повреда, а када је реч о публици, довољно говори то што се за сваку представу тражила карта више”, истакао је Ранђеловић.

Наредни спектакл је „Риголето“ а насловну улогу ће тумачити наш прослављени баритон Жељко Лучић 7. септембра, као и представа „Што на поду спаваш” у режији Кокана Младеновића која је заказана за 17. септембар. Такође, премијера опере „Кармен“ у режији Озрена Прохића је 30. септембра, а онда нас очекује и новосадска премијера представе „Магбет” у режији Никите Миливојевића. Мини фестивал „Наши дани” одржаће се крајем септембра а представе СНП-а ће гледати београдска публика.

На матичној сцени у протеклој сезони одиграно је 156 представа, Српско народно позориште је у госте путовало готово 40 пута, а на велика врата СНП-а ушло готово 70 хиљада љубитеља театра.

Подели