Објављено:
3073
прегледа

Ана Карењина: између греха и морала

Фото: В. Величковић

Књижевна дела створила су многе приче о љубави, болу, патњи, борби, резигнацији. Те приче су толико јаке да их препричавају генерације и генерације. Јачина љубави коју су успели да прикажу поједини писци живи и даље кроз потоња поколења. Једна од тих прича је свакако Толстојева прича о Ани Карењини и грофу Вронском. Њихова љубав је била толико велика да је уништила обоје.

Али та велика, вечна књижевна љубав, деценијама инспирише уметнике ван књижевног круга. Толико да ће је Балет Српског народног позоришта сада испричати покретом и то из имагинаријума чувеног кореографа Крунислава Симића. Премијера је заказана за 14. мај на сцени „Јован Ђорђевић“.

„Наша Ана Карењина је растрзана. Она је растрзана између породице и обавезе и љубави која јој се отвара. Растразана између два човека. На ту растрзаност се ми фокусирамо све време. То је прича која је, верујем, актуелна и данас, када свака жена у макар једном моменту мора да бира, мора да буде растрзана између каријере и породице, између двоје људи, између достижног и недостижног,” објашњава Симић.

Ово ће бити прва велика балетска премијера ове године. Реч је о балетском класику који, према речима директора Балета Српског нардног позоришта, Тонија Ранђеловића, недостаје балетском опусу овако велике институције.

„Ана Карењина је велико дело. То је представа коју на свом репертоару мора да има свака велика кућа, са ансамблом какав има наш театар. Прошле године, искорачили смо модерним балетом какав је Мадам Батерфлај, али и са апсолутним домаћим бисером каква је Охридска легенда. Овога пута причамо једну раскошну причу”, истиче Ранђеловић.

Идеја кореографа је да на сцену у потпуности пренесе Толстојеву причу о љубави, напуштању, страсти, издаји, острашћености које, у вртлогу агоније и екстазе, воде до потпуног уништења, не само Ане, него и свих који је окружују.

Костими које креира костимограф Мирјана Стојановић Маурич у стилу су епохе коју роман описује, али донекле осавремењен, тек толико да би неометано пратили покрете играча. Осим кореографије и режије Крунислав Симић прави избор музике и пише либрето. Диригент је Микица Јевтић, сценограф представе је Саша Сенковић, костимографкиња Мирјана Стојановић Маурич, дизајнер светла Марко Радановић, а у главним улогама су прваци Балета Српског народног позоришта – Ана Ђурић у улози Ане Карењине и Андреј Колчериу као млади официр Алексеј Вронски. Асистенткиња кореографа је Оксана Сторожук, балетска педагшкиња је Ала Ширкевич.

У представи наступају и солисти и ансамбл Балета и Оркестар Српског народног позоришта.

Мало је људи који нису упознати са чувеном уводном линијом Толстојевог трагичног ремек-дела: „Све срећне породице личе једна на другу, свака несрећна породица, несрећна је на свој начин.“ У овом случају такав је балет – непоновљив. Карте су у продаји на Благајни Српског народног позоришта.

Подели