Одјек који је имала манифестација Интернационални оперски дани, а посебно панел дискусија Музички мостови, није се задржао само у границама Србије. О тој манифестацији се и даље прича како у уметничком, тако и у креативном свету, о чему говори и опширан чланак у једном од најпознатијих светских часописа на тему опере, италијанска L’opera.

„ОПЕРА је један од водећих светских часописа о овој уметничкој форми, који постоји сада више од седам деценија. Опера Српског народног позоришта уметничким изведбама дословно стоји раме уз раме са светским оперским кућама, а то видимо не само по нашој продукцији већ и по чињеници да заиста светски солисти и диригенти пред које, поносно, можемо да ставимо наш хор, оркестар и певаче долазе и редовно наступају на нашој сцени. Само овог месеца само имали извођење Тоске са чувеним светским баритоном Жељком Лучићем и сопраном Маријом Јелић у главним улогама, а тек смо почели”, објашњава управник Српског народног позоришта Александар Станков.

На три стране овај часопис пише о Опери најстаријег српског позоришта, а посебну пажњу посвећује првој конференцији тог типа, одржаној у Новом Саду – Музички мостови.

„Био је то веома занимљив дан, који је донео плодну културну размену између институција и конкретан предлог будуц́е сарадње за копродукције инсталација, културног моста између европских земаља“, наводи L’opera.

Прошлог месеца, током трајања Интернационалних оперских дана, представници театара из региона и Западне Европе договорили су да од наредне сезоне почињу велике и значајне оперске копродукције, као и размена уметника међу позоришним кућама. Такође, још једна од важних тачака јесте успостављање јединствене платформе која ће имати за циљ промоцију уметника у иностранству и која ће садржати базу података уметника, али и формирање регионалне оперске алијансе.

„Апсолутно стојим и иза онога што сам навео у интервјуу за овај магазин. Одлука да почнемо да градимо музичке мостове, и ван нашег региона, произилази из природних потреба времена у којем живимо. Будућност и једна од могуцћности за постојање сарадње свих позоришта за сва позоришта у свету. Свако позориште има неку специјалност којом може да испуни неко друго позориште у свету“, додаје Станков.

Часопис L’opera је један од водећих часописа о свету оперске музике. Иако је базиран у Италији, издања излазе широм света, а редовни читаоци су у најмање 65 земаља. 2012. године, овај часопис основао је и Интернационалне оперске награде, а Српско народно позориште се, од ове сезоне, нашло у друштву оперских кућа у којима овакав часопис препознаје нове таленте.