Објављено:
515
прегледа

Троструки деби на сцени „Јован Ђорђевић“

Фото: В. Величковић

Пето извођење опере Аида на сцени „Јован Ђорђевић“ Српског народног позоришта доносии невероватни троструки деби.

Након наступа са Пласидом Домингом, Хосе Куром и Елином Гаранчом, као и након самосталног концерта у Карнеги холу, први пут као Аида у Новом Саду сопран Марија Јелић.

„Радујем се што ћу 10. новембра дебитовати улогом Аиде у Српском народном позоришту у Новом Саду у новој, дивној продукцији, а улогу мог оца Амонасра тумачиће такође премијерно баритон Никола Мијаиловић. „Аида“ је једна од мојих омиљених опера и драго ми је што ћу ускоро тумачити овај веома сложени психолошки, јер ову улогу веома темељно припремам месецима. Надам се да ће публика бити задовољна и да ћемо заједно уживати у емоцијама које ова опера пружа“, прича Јелићева.

Такође први пут као Амонасро, Аидин отац, краљ жељан власти и освета баритон из Београда Никола Мијаиловић. Млади перспективни бас Стефан Павловић први пут наступа у улози Фараона.

„Сваком изведбом доносимо нешто ново. У овом случају то су солисти са свежом перспективом. Чињеница да смо премијеру играли пред више хиљада људи, те да је и свако наредно извођење у нашој кући распродато, говори само о томе да смо поставили добро дело у правом тренутку“, објашњава директор опере Српског народног позоришта Александар Станков.

Последњих година, на Западу, засићеном модерном продукцијом, тежња је враћању класичнијем приступу опери. Ова поставка Аиде комбинација је класичног и модерног израза ком не мањка осећаја спектакла, било на отвореном или затвореном простору.

„Аида је прича о страсти која кључа под небом Египта. То је прича о сукобу два царства, о сукобу две религије, о сукобу два менталитета, али пре свега о сукобу две заљубљене жене. Обе су принцезе, али истовремено и две робиње – робиње љубави и страсти. Централна тачка сукоба је млади харизматични војсковођа, вешт стратег, победник на бојном пољу, мајстор у уметности ратовања, али невешт у дворским сплеткама. У питању су велики улози – како да мали пион постане лауфер, а онда од лауфер краљ. У игри љубави и рата, његови стпеници су две принцезе из два зараћена царства.“, објашњава редитељ представе Александар Николић.

У години када цео свет обележава 120 година од смрди Вердија, Опера Српског народног позоришта на темељима три велика јубилеја – 160 година позоришта, 120 година од смрти великог композитора и 150 година од праизведбе Аиде, ову представу пред распродатом салом изводи пети пут.

Подели