Фото: Срђан Дорошки

Новосадска балетска сцена је након четири месеца оживела у креираном програму у суботу, 20. фебруара балетским гала концертом „Балетски бисери“, у оквиру обележавања 70 година постојања ове најмлађе уметничке јединице Српског народног позоришта. Било је то вече елегантног ужитка за публику и играче – вече Балета и плеса, у редукованом капацитету сале велике сцене (око 500 гледалаца) у партеру и на балкону, уз поштовање свих прописаних превентивних мера.

На програму који је трајао сат и десет минута, било је једанаест најлепших плесних нумера: Минкусов Дон Кихот у сцени Цигански логор, где су наступили Бојана Матић (Циганка соло), Тома Крижнар (Циганин соло), Ранко Лазић (Санчо Панса) и ансамбл, у варијацији Мерцедес играла је Катарина Кљајић, а у варијацији Кармен из Кармен свите Бизеа-Шчедрина, наступила је Ана Ђурић (Кармен). Па-де-де из балета Жизела А. Адама извели су Лана Стојановић и Давид Груосо. Арапску игру из Крцка Орашчића П. И. Чајковског одиграли су Катарина Зец и Бојан Раднов. Шопенијану, балет у једној слици, један од највећих па-де-деа, извели ау Ана Ђурић и Тома Крижнар. Уследила је нумера из Успаване лепотице Принцеза Флорина и Плава птица коју су играли Катарина Кљајић и Милан Иван. Следила је Руска игра из Лабудовог језера где је соло извела Мина Радовић, а четири девојке су биле Милана Самарџић, Весна Бишоп, Олга Врбашки и Хана Салак. Троипоминутно романтично дело које двадесет година није извођено на балетској сцени СНП-а, Умирући лабуд Камија Сен-Санса, оживотворила је Ана Ђурић, уз клавирску пратњу Александра Којића, диригента СНП-а и виолончелисткињу Кристину Токоди Сабо, чланицу Оркестра. Изведена је затим и Шпанска игра из Лабудовог језера коју су одиграли Луиз Дикре, Наојуки Ацуми и Александар Бечварди. „Игру у кломпама“ из Враголанке, последње премијерно постављеног наслова, одиграо је Самјел Бишоп (Мајка Симона) уз пратњу женског дела ансамбла. За крај, финале из Теодоракисовог Грка Зорбе, а насловну улогу је тумачио Андреј Колчерију, уз темпераментну игру бројног ансамбла и аплауза „на бис“.

Репетитори за овај балетски програм су Оксана Сторожук, Маја Грња, Милан Лазић, Бранка Глигорић, Весна Бркић, Јелена Вукадиновић и Борис Ладичорбић.

Балетски бисери били су изванредна прилика играчима да заиграју на сцени после вишемесечне паузе, уз најпознатије балетске сцене из класике и неокласике, и публици жељној балетске уметности, да присуствује и радује се заједно са играчима.