Фото: Звездара театар

Понедељак, 4. фебруара 2019, Камерна сцена, 20.30
НП Приштина са седиштем у Грачаници и Звездара театар, Београд

ГОВОРНА МАНА

Текст и режија: Горан Марковић
Играју: Тихомир Станић, Јелена Орловић и Небојша Ђорђевић

„За своју драму Горан Марковић бира занимљиву тему: млади и успешни бизнисмен, за кога временом сазнајемо да је перспективан политичар, одређен да замени тешко оболелог председника, ангажује познатог глумца да му исправи говорну ману и генерално дотера за сценски наступ.
Писац развија причу о преплитању света позоришта и света стварности. Из судара животних судбина једног глумачког пара и једног политичара, све троје актера излазе измењени и другачији.

Болно скидање маски, проузроковано глумачким техникама или животним околностима, плаћа се на различите начине: губитком вољене особе и суочавањем са грехом из прошлости, лажним осећањем да се господари властитом судбином, крахом каријере, директном животном угроженошћу и бекством“, рекао је Иван Меденица, позоришни критичар.

Сценограф: Горан Стојчетовић
Костимограф: Јелисавета Татић Чутурило
Инспицијент: Зорица Граховац
Плакат и дизајн програма: Јован Тарбук
Премијера: 18. децембра 2016. Грачаница / 12. фебруара 2016. Београд

Време трајања: један сат и петнаест минута.

„Говорна мана“ програм


Фото: В. Величковић

Понедељак, 11. фебруара, Камерна сцена, 20.30
KISS, комични акустични мјузикл

Редитељка: Вишња Обрадовић
Извођачи: Ана Врбашки и Марко Дињашки

Музички аранжмани/композиција: Alice in WonderBand
Дизајн звука: Горан Вујичин
Костимографкиња: Наташа Јовичић / Луткарт
Фризуре: Будислав Влајков / Beastic
Продукција: Отворени круг Нови Сад

Трајање представе: сат времена.

Премијерно изведена на Фестивалу уличних свирача у Новом Саду 2016. године. Представа је одиграна преко 50 пута у земљи и иностранству (Немачка, Аустрија, Француска, Италија, Турска, Црна Гора, Босна). Наступи на фестивалима: БЕЛЕФ, Арт Трема Фест, Милано клаун фестивал, Маунтин мјузик фест, Фестивал страних култура у Паризу, итд.

О ПРЕДСТАВИ: Kiss је комични акустични мјузикл. Прича о игри, флерту, зачикавању, надметању и, поврх свега, љубави између мушкараца и жена. Комичне сцене испреплетане занимљивим и новим аранжманима познатих песама „Смака“, Принса, „Битлса“, традиционалних балканских песама као и ауторских нумера самих извођача изведене су најједноставнијим средствима – само сопственим телом и гласом. Заносно славље тонова, ритма, плеса, глуме, акробатике у свом праоблику.

КРИТИКА: Чиста енергија – Петер Кес, Зидојче цајтунг
Изузетно гостовање
Публика у позоришту Мета Театар није се могла довољно наслушати и нагледати: Ана Врбашки и Марко Дињашки прославили су празник звука и ритма. Још једном се потврдило да је Мета Театар у Мозаху гарант за узбудљиве вечери. У гостима је био уметнички пар из Србије: Ана Врбашки и Марко Дињашки, већ 21 годину животни сапутници. Називају се Alice in WonderBand.


Четвртак, 14. фебруар, Камерна сцена, 20.30
АЈ, КАРМЕЛА, позоришна представа, Хосе Санћис Синистера, режија: Душан Петровић

Играју: Сања Ристић Крајнов и Југослав Крајнов

УПАЛИМО РЕФЛЕКТОРЕ: ПРОЈЕКАТ „АЈ, КАРМЕЛА“ 2018.

Имајући у виду бриљантну представу Ај, Кармела чувеног шпанског писца Хосеа Санћиса Синистере у извођењу позоришта Ругантино из Загреба, у којој су главне улоге играли легенде југословенског глумишта Ивица Видовић и Гордана Гаџић, новосадски уметници дошли су на идеју да управо тај позоришни комад представе локалном и војвођанском миљеу, сматрајући да би он кореспондирао са овдашњом публиком и истовремено пружио могућност врхунског глумачког и редитељског израза.

АЈ, КАРМЕЛА је прича о двоје путујућих глумаца (Кармела и Паулино) који током Шпанског грађанског рата обилазе мала насељена места и изводе своје комичне варијетете. Након што залутају на територију коју су окупирали франкисти, приморани су да одиграју представу за војнике и заробљенике који ће сутрадан бити стрељани. У емотивној и интимној причи о двоје љубавника и професионалаца, шпански аутор изражава морална начела о животу и уметности, о људским правима и вредностима, поштењу и солидарности.

С обзиром на значај овог драмског текста и чињеницу да на нашим просторима постоји само једна, хрватска верзија комада, овај позоришни пројекат обухватио би и његов први интегрални превод на српски језик, чиме би представа ауторски била заокружена.

Фото: промо из представе
Понедељак, 18. фебруара, Ана, Камерна сцена, 20.30

АНА је ауторски пројекат, настао по мотивима дела „Ана Карењина“ Л. Н. Толстоја. То дело послужило је као инспирација и покретач за велико истраживање.

Режија: Ивана Јаношев
Игра: Теодора Марчета
Драматизација: Теодора Марчета
Светло: Зденко Медвеђ
Звук: Владимир Зима

Продукција: ARTFRAKCIJA, Позориште „Промена“ у сарадњи са Културним центром Новог Сада

Представа АНА је мастер рад глумице Теодоре Марчета и редитељке Иване Јаношев, које су овом представом завршиле студирање на Академији Уметности у Новом Саду.

Идеја наше представе крије се у једној Толстојевој реченици:
„… Као кад човека у полусну мучи неки бол и он покушава да откине и одбаци од себе болесно место, али кад се прибере схвати да је то болесно место он сам.“

Премијера представе је била 30. априла 2017. у КЦНС. Представа је гостовала у Позоришту младих у Новом Саду, на Брод театру, у Бачком Петровцу, Инђији и на фестивалу у Румунији (Theater Networking Talents) где освојила номинацију за најбољу женску улогу.

Жанр: Драма
Трајање представе: 60 мин

Представа говори о разумевању и неразумевању себе. О контакту са собом.
О откривању и сагледавању сопственог живота. О жени која је у исто време храбра и преплашена, емотивна и хладнокрвна, јака и крхка, слободна а везана. Говори о томе шта је све таква једна жена способна да учини да би досегнула нешто што сматра срећом јер не схвата да је срећа оно што већ има.

Ана све време тражи кривца и криви су јој сви, јер одбија да прихвати оно што осећа – да је крива она сама.

Сиже: На железничкој станици, неколико тренутака пре него што одлучи да изврши самоубиство, Ана покушава да сагледа своје поступке и свој живот. Како живети и шта радити када не можеш да побегнеш од себе и свог осећања кривице?

Фото: Сара Апостоловић
Петак, 22. фебруара, Док чекамо Годоа, Камерна сцена, 20.30
Представа Удружења „Отелотворење“ и Академије уметности Нови Сад

ДОК ЧЕКАМО ГОДОА

по мотивима драме Самјуела Бекета

Режија: Вукашин Ранђеловић

Играју:
Пеђа Марјановић
Аљоша Ђидић
Милош Лазић
Вукашин Ранђеловић
Стефан Бероња

Један од најзначајнијих драмских текстова 20. века, трагикомедија у два чина, коју је Самјуел Бекет написао 1949, а први пут је постављена 1953. у Театру Бабилон у Паризу. Због своје филозофске садржине, многи ово дело називају мистеријом која је замотана у енигму. Радња се одвија на сеоском друму, крај дрвета, где два главна лика Владимир и Естрагон чекају Годоа. Стављени у ситуацију на коју не могу да утичу, Владимир и Естрагон покушавају да прекрате време радњама које им на први поглед изгледају разумне…