Фото: Франкфурт компанија - промо

У понедељак, 12. маја, почиње рад на новој продукцији Балета Српског народног позоришта. На позив директорке Балета Аје Јунг, у Нови Сад стиже славни кореограф Јакопо Годани кога српска публика памти као дугогодишњег директора Балета Франкфурт и аутора који је свој рад представио на сценама Центра „Сава“, Српског народног позоришта у Новом Саду и Народног позоришта у Београду. Годанијеви асистенти, и уједно бивши играчи Балета Франкфурт, Зое Ленци и Винћенцо де Роса, изабраће играче за получасовни комад чија се премијера очекује крајем септембра 2025. године. Међународна премијера комада заказана је за 28. октобар у Трсту. Дело које се припрема за играче Балета СНП-а, подразумева виртуозну балетску технику, а када је женски део ансамбла у питању – игру на шпиц патикама, по чему се уједно и препознаје Годанијев рукопис. „Верујемо у наше младе балетске играче, њихову техничку и интерпретаторску спремност да открију, а затим и изведу најсложеније кореографске задатке. Уосталом, то је једини начин да идемо напред!“, каже директорка Балета Аја Јунг.

Фото: Рахи Резвани

Међународно признати кореограф Јакопо Годани рођен је у Ла Специји где је 1984. године почео да учи балет и модерну игру у Центру Лоредане Ровање. Три године је студирао визуелне уметности у Школи лепих уметности у Kарари, а 1986. године је примљен на усавршавање у Центру за игру Мориса Бежара – Мудра у Бриселу.

Kао професионалац, Годани је дебитовао 1988. године, наступајући у неколико париских трупа савремене игре. У Бриселу је 1990. године основао сопствену компанију и започео кореографску каријеру. Од 1991. до 2000. године, био је првак Балета Франкфурт под вођством Вилијама Форсајта, и истовремено сарађивао са овим кореографом у стварању многих наслова. Годани је кореографску каријеру развијао креирајући оригинална дела за велики број светских компанија, као што су: Kраљевски балет у Лондону, Бајерски државни Балет, Национална компанија игре из Мадрида, Холандски театар игре, Kраљевски дански балет, Балет Британске Kолумбије, Балет Kапитол из Тулуза, Балет Театра миланске Скале, Kраљевски фламански Балет, Фински национални Балет, Балет државне Опере у Берлину, Сиднејска компанија игре, Балет израелске Опере, Сузан Делал Центар, Холандски национални балет, Атербалето, Балет Монте Kарла, Kомпанија Цедар Лејк, и многе друге. Годани је постао уметнички директор Форсајт компаније / Балета Франкфурт, а касније Дрезден Франкфурт компаније игре почетком 2015. а на челу ове престижне трупе задржао се све до 2024. године. Његов рад је истовремено софистициран, телесан и сиров. Он користи колективну снагу у форми једног организма, на посве артикулисан начин. Он осмишљава све сегменте дела, од иницијалне кореографије, преко дизајна простора, објеката, околине и поставке сцене, пише текстове и концепт за драматургију, стилизује имиџ извођача осмишљавањем костима, ствара и развија иновативне начине коришћења расвете, видео радова и пројекција, креира и прилагођава музику за неке од својих комада. Годани је саставио тим професионалаца који слично размишљају, како би заједно, током целокупног процеса развијали оригиналне идеје, вођени креативним и иновативним приступом који има за циљ сагледавање савременог света. Годани је један од лауреата Награде Јован Ћирилов – за корак испред, Београдског фестивала игре.