Српско народно позориште и Центар за развој визуелне културе, Нови Сад

Артур Милер

ВЕШТИЦЕ ИЗ САЛЕМА

Режија и адаптација: Никита Миливојевић
Сценографи: Никита Миливојевић и Жељко Пишкорић
Костимограф: Марина Сремац
Сценски покрет и избор музике: Амалија Бенет
Асистент редитеља: Никола Кончаревић
Мајстор светла: Мирослав Чеман
Тон мајстор: Ђорђе Илић

Играју:

Ебигејл Вилијамс
Ивана Панчић Добродолац

Бети Вилијамс
Теодора Марчета

Сестре Мерси
Миа Симоновић, Николина Вујевић / Нина Рукавина

Мери Ворен
Соња Кеслер

Титуба
Алиса Лацко

Џон Проктор
Бранислав Јерковић

Елизабет Проктор
Марија Меденица

Џајлз Кори
Душан Вукашиновић / Мирослав Фабри

Ребека Нерс
Драгиња Вогањац / Мирјана Гардиновачки

Френсис Нерс
Душан Јакишић

Ана Патнем
Лидија Стевановић

Томас Патнем
Александар Гајин

Пречасни Парис
Југослав Крајнов

Пречасни Хејл
Вукашин Ранђеловић

Денфорт – Судија
Ненад Пећинар

Чивер – Шериф
Милан Ковачевић

Марта Кори
Гордана Каменаровић

Девојке
Маја Чампар, Аница Петровић, Марија Фелдеши, Невена Неранџић, Николина Вујевић

Инспицијент: Золтан Бешењи
Суфлер: Снежана Ковачевић
Видео пројекција: Ђорђе Верначки
Aсистент костимографа: Снежана Хорват

Прва проба: 14. септембрa 2018.
Премијера: 9. новембра 2018, сцена „Пера Добриновић“

Представа траје: 125 минута са паузом.

Декор, костими и сценска опрема израђени су у радионицама Српског народног позоришта.



Фрагменти о Вештицама из Салема (редитељске белешке)

У драми Артура Милера само је привидно реч о „историјским вештицама“, писац је, као што знамо, мислио на „лов на вештице“ који је захватио САД 50-их година прошлог века, када је сенатор Макарти прогонио комунисте и све који су с њима имали везе. Оно што овај познати историјски догађај чини и данас једнако занимљивим је свевременост теме, јер свако време може да препозна у своме друштву одређени „лов на вештице“. (…)
Историја на неки начин увек говори о садашњости. (…)
Салем је у ствари метафора. (…)

Један од ликова у представи каже: „Мрачне силе јесу у Салему, али оне су у нама… Боље да зле духе прво потражимо у нама самима“. (…)
Посебно ми је у комаду занимљиво како се понашају људи када нестану уобичајене „кочнице“ здравог разума и како лако настане владавина терора у којем нико није безбедан. Како једна мала, затворена заједница, одједном постане зла.
Када кажем „зло“, пре свега мислим на зло које обмањује људску свест, које нас доводи у заблуду, које се издаје за истину а то није. Лаж представљена као истина је зло – у томе је перверзија истине. (…)

Такође ме интересује и тема страха као главног инструмента за манипулацију људима. (…) Током дугог низа година имам утисак да живим у некаквом „Салему“ (цео свет ми све више личи на Салем), у којем се непрестано халуцинира – види се оно што други не виде, измишља, подмеће, претвара… речју, стално се прогоне неке вештице, шири се страх од разних „вештица“.

– Награда за најбољег глумца, Југослав Крајнов за улогу Париса у „Вештицама из Салема“ четврте вечери 24. Глумачких свечаности „Миливоје Живановић“ Пожаревац, април 2019.


69. Фестивал професионалних позоришта Војводине, Зрењанин, 2019.

– Специјална награда за покрет и избор музике Амалији Бенет
– Меморијална награда „Ивана Мирков Влаћић“ за најбољу ликовну обраду представе