Лав Н. Толстој / П. И. Чајковски

АНА КАРЕЊИНА

балет у два чина

Музика: тонски снимак у извођењу Оркестра Опере СНП-а

Петар Иљич Чајковски
(одломци: Симфонија бр. 6 у ха-молу, Патетична, Оп. 74; Симфонија бр. 2 у це-молу, Мала руска, Оп. 17; Војвода, симфонијска балада, Оп. 78; Свита бр. 1 у де-молу, Оп. 43; Ромео и Јулија, увертира-фантазија; Италијански капричо, Оп. 45; Серенада, за гудачки оркестар у Це-дуру; Сувенир из Фиренце, гудачки секстет у де-молу, Оп. 70)

Кореограф, редитељ, избор музике и либрето: Крунислав Симић, к.г. (Београд)
Диригент: Микица Јевтић
Сценограф: Саша Сенковић
Костимографкиња: Мирјана Стојановић Маурич
Дизајнер светла: Марко Радановић
Асистенткиња кореографа: Оксана Сторожук

Улоге:
Ана Карењина: Ана Ђурић / Катарина Кљајић / Милена Кркотић
Карењин: Самјуел Бишоп / Давид Груосо
Вронски: Андреј Колчериу / Самјуел Бишоп / Милан Иван
Кити: Катарина Кљајић / Олга Аврамовић / Рајна Ремовић / Катарина Зец
Судбина: Давид Груосо / Милан Иван / Тома Крижнар
Дадиља: Верица Козарев Кларић / Ирена Месарош / Весна Бишоп

Ансамбл (Бал, Коњске трке, Визија):
Соња Батић, Мелиса Брођин, Олга Врбашки, Катарина Зец, Милица Јелић, Миленица Јовић, Миња Јокановић, Милена Кркотић, Јелена Милошев, Бојана Митић, Станислава Николић, Мина Радовић, Рајна Ремовић, Ајака Саито, Христина Станковић, Лана Стојановић, Марија Трифуновић, Ивана Трпчевић, Јана Черепанова, Теодора Шпер, Лаура Шпиндел, Зорана Димитријевић, Јелена Марковић, Бојана Матић, Ивана Нанић Сувачаревић, Ивана Прибић, Љубица Селаковић Бандић, Наојуки Ацуми, Александар Бечварди, Лука Делер, Александар Ђурђевић, Марко Иван, Милан Иван, Ђулио Милите, Бојан Раднов, Михаил Сергејев, Никола Стаменовић, Зоран Трифуновић, Иван Ђерковић, Ранко Лазић

Сергеј (дете): Арсен Ладичорбић
Статиста: Владислав Шегуљев
У представи учествује пас Бела (Desiree Daiquiri)

Оркестар Опере СНП-а
Концертмајстор: Владимир Ћуковић, Сергеј Шаповалов

Балетски педагог: Амалија Миндруцију, к.г. (Румунија)
Репетитори: Маја Грња, Бранка Глигорић, Борис Ладичорбић
Корепетитори: Дејан Бркић, Димитрије Бељански
Тонски сарадник: Предраг Петрушевски
Инспицијенти: Тања Цвијић, Иван Свирчевић

Сараднице сценографа: Звездана Ковачевић, Тамара Кереџин, Татјана Миленковић, Николина Јовановић, Исидора Пекурар, студенткиње Академије уметности Нови Сад – Дизајн ентеријера
Асистенткиња сценографа: Нада Даниловац
Асистенткиње костимографкиње: Снежана Хорват, Радмила Несторовић, Миња Давидовић
Видео-бим: Срђан Миловановић, Никола Сенковић

Премијера: 14. мај 2022, сцена „Јован Ђорђевић“

Представа траје два сата и има једну паузу.

Декор, костими и остала сценска опрема израђени су у радионицама СНП-а.



Настао по роману „Ана Карењина“ Л. Н. Толстоја уз незнатна одступања због специфичности у уметничком изражавању балетске уметности. У целини је поштован роман „Ана Карењина“.

I чин: 1. слика: Анин живот са Карењином је био монотон и лицемеран. Није могла исказати сву своју љубав и страст. Карењину је било важно да се не наруши утврђени ритам живота, да сачува неокаљан образ. 2. слика: На балу Ана упознаје Вронског, они не покушавају да обуздају своје емоције, срећу, занос. Једним делом свог бића Ана се томе супротставља, док друга половина у њој буди жену, која се отима и тражи своја права. 3. слика: Карењин слути да се Ана удаљава од њега, да се предала другом мушкарцу о коме годинама није размишљао и у чије постојање није ни веровао. 4. слика: Одласком на трке, Ана сазнаје да у њеној души настаје прелом, да је жена која је рођена да живи другачијим животом од постојећег. Зато и ступа у „забрањену“ и касније осуђивану везу са Вронским. 5. слика: Еротске фантазије Ане и Вронског. Она чезне за нечим чега није било у њеном браку, нашла га је у загрљају Вронског. 6. слика: Монолог Карењина који покушава да придобије Анину наклоност да је врати себи и породици. Ана се томе супротставља, он одводи дете. 7. слика: Анин кошмар – ова друга и туђа Ана је непозната страна Анине личности која живи у њој, а којом разум не влада. Ова друга страна Анине личности јавља се кад су пред њу постављени велики изазови, кад је постојала могућност да измени ток љубави са Вронским. 8. слика: Ана се препушта судбини, прелази у други свет, другу димензију, надреализам влада њом из кога успева да изађе.

(пауза)

II чин: 1. слика: У војничком клубу војници су распојасани и у припитом стању. Вронски прекида њихово недолично понашање, шаље их на редовне војничке дужности, док је и сâм растрзан између војничких обавеза и Ане. 2. слика: Карењин у најтежој фази свог живота, јасно осећа да га напушта доскоро неисцрпна снага и младост. Ана напушта Карењина и одлази са Вронским.
3. слика: Ана и Вронски су у Венецији далеко од реалности, препуштају се чарима венецијанског карневала. Вронски исказује љубав Ани као никада до тада, љубав које она још увек није била свесна. Реалност их подсећа на пређашњи живот, Ану на дете, Вронског на војничке обавезе.
4. слика: Повратак Ане и Вронског у Санкт Петербург наилази на општу осуду људи сумњивог морала. Одређени кругови у којима се Ана и Вронски крећу чине да страст и острашћеност код њих полако бледи, а на површину излазе животне баналности. Романтику замењује суви реализам, Ана постаје љубоморна, а Вронски незаинтересован. 5. слика: Вронски напушта Ану, а Ана покушава да га свим силама задржи, али јој то не успева. 6. слика: Срећа која је Ану задесила на крају несрећног животног пута изазивала је код ње осећање незадовољства сопственог живота.
7. слика: Ана извршава самоубиство са жељом да се ослободи, да прекине ужасан и мучан живот.

Крунислав Симић