Фото: Алесандро Сера

Трагедија Вилијама Шекспира Макбет у режији Алесандра Сере и извођењу Sardegna teatro и Compagnia Teatropersona из Италије, биће одиграна у суботу, 16. октобра на сцениЈован Ђорђевић“ у 20.00 часова.

Цена улазнице прва три дана у претпродаји – од 4. октобра (понедељак) до 6. октобра (среда) је 800 динара, а од 7. октобра (четвртак) је 1000 динара.

Представа је део Шекспир фестивала, последња у овогодишњем издању овог фестивала, чији је први део главног програма одржан у вили „Станковић“ у Чортановцима од 2. до 4. јула 2021.

Представа Макбет А. Сере освојила је награду Premio Ubu, за најбољу италијанску позоришну продукцију за 2017. годину.

Моћно физичко позориште које је осмислио Алесандро Сера донело му је међународну репутацију.
Шекспиров Макбет у Сериној режији прожет је древним традицијама Сардиније, изводи се на сардинском језику и, према елизабетанској традицији – у извођењу мушког глумачког ансамбла.

Представа траје 1 сат и 30 минута.

У представи играју: Алесандро Буцота, Ђовани Карони, Феличе Монтервину, Андреа Бартоломео, Флувио Акољи, Стефано Мереу, Маурицио Ђордо и Андреа Карони.

Осим режије, Алесандро Сера потписује и сценографију, светло и костиме.

Одломци из критика:

„Као са слике / Представа зрачи сардинијском мушком енергијом, њен метални склоп одјекује избезумљеним гласовима, а пејзажи су попут грубих, лепих слика … Макбетова прецизност је највиша могућа. Маштовито је … Макбет ствара прелепе слике на сцени ” (Четири звездице) Ану Ала-Корпела, Aamulehti Newspaper (Финска)

„Макбет се не заснива само на дијалогу, јер визуелност и израз покрета играју подједнако важну улогу у целини. То је комплетно уметничко дело Алесандра Сере које гледаоцу нуди величанствене визије од којих застаје дах.“
Ани Сари, Keskipohjanmaa Newspaper (Финска)

„Веома занимљива Серина режија која претаче Шекспирову трагедију у сардинијску трагедију, стварајући иконографију инспирисану традицијом Сардиније. Изнад свега је занимљива јер није у питању представа којој је намера подривање Шекспира. Напротив, ригорозна је и поштује оригинал. Режија нас подсећа на извесна древна осећања, неку врсту исконске природе Зла, сугестивно и визуелно“.
Ана Бандетини, La Repubblica

„Слике представе поседују насилну, архаичну моћ, истовремено лепу и страшну, а сардински језик (мени и другима неразумљив) отвара звучну панораму која није ништа мање сурова нити фасцинантна од оне видљиве. Али, невероватно, оно што ове мрачне елементе спаја је подземна иронија, хтоничка и готичка урнебесност која, бар једном, не опструира драму, већ је кроз комедију кроти и уздиже. Натприродни елемент који прожима трагедију је терен на коме се могу сусрести сардински ритуал и духови Шекспира, претварајући маске једне традиције у огледало у коме се могу посматрати ликови друге. Резултат је моћна и мрачна представа која фасцинира својом мрачношћу и изненађује експлозијама квазикомичности.“
Грацијано Грацијани, Minima&Moralia

„Очаравајуће, визионарски и апокалиптично. Попут мита. Има евокативну моћ као и савремени осећај за трагично, подсећа на ратове који су се свакодневно приказивали на малим телевизијским екранима, са теретом туге и трагедије.“
Валтер Порчеда, La Nuova Sardegna

„Сера је успео да створи магичан и оригиналан мост између две дијаметрално супротне планете: Барбађа и средњовековне Шкотске. Сиров и архаичан свет пасторалне Сардиније огрће шекспировске јунаке својим обичајима и традицијом, тиковима и гласовима. Сценографски избори су веома лепи, суштински и тотемски, светлосни контрасти и одлична глумачка екипа: у потпуности мушки ансамбл, као у елизабетанској епохи. Заиста мајсторске сцене избезумљених вештица, откачених изасланика зла: никада се нико није толико смејао током шекспирове трагедије.“
Микеле Вејс, La Stampa


Биографија редитеља:

Алесандро Сера се са позориштем упознао као врло млад адаптирајући кинематографска дела Ингмара Бергмана за позоришне представе.
Његове студије глуме започеле су најпре кроз телесне радње и вокалне вибрације Гротовског, да би касније проучавао објективне законе телесног кретања на сцени како су их замислили Мејерхолд и Декру.
Алесандро је дипломирао позоришне студије на универзитету La Sapienza у Риму.
Године 1999. основао је глумачку трупу Teatropersona са којом је почео да поставља своје позоришне радове, режирајући их и пишући, дизајнирајући сценографију, светла и костиме.
Последњих година његова истраживања на позорници су суштинска компонента која се развила се у стварање „трилогије тишине“, где се драматургија вежба као истинско „објашњење атмосфере“ из књижевних дела Самјуела Бекета, Бруна Шулца и Марсела Пруста.

Године 2009. Алесандро је створио своје прво дело за децу, Il Principe Mezzanotte, изведено више од две стотине пута у Италији и иностранству.

Трупа Teatropersona је гостовала у Италији, Француској, Швајцарској, Кореји, Русији и Пољској …
Године 2015. Алесандро је режирао своје дело H+G, у копродукцији са Accademia Perduta/Romagna Teatri и Accademia Arte della Diversità/Teatro La Ribalta, са трупом Teatropersona.
Освојио је награду за најбоље ново дело за позориште за децу и младе.