ПОДЕЛАО РЕДИТЕЉУО ДРАМАТУРГУФОТОВИДЕО
Божидар Кнежевић
ХЕПИ ЕНД
(пројекат Егзодус)

 

Редитељ и сценограф: Предраг Штрбац
Драматург: Божидар Кнежевић
Костимограф: Ивана Јанчић
Сценски покрет: Саша Крга

 

Играју:

Соња Дамјановић
Лидија Стевановић
Душан Јакишић
Оливера Стаменковић
Љубиша Милишић
Уна Ђелошевић
Григорије Јакишић
Александар Бахун, музичар

 

Инспицијент: Снежана Радованов
Суфлер: Снежана Ковачевић
Асистент сценографа: Нада Даниловац
Мајстор светла: Младен Букарица
Мајстор тона: Душан Јовановић

 

Премијера: 1. октобрa 2018, Камерна сцена

Трајање: сат и 30 минута.

Декор, костими и остала сценска опрема израђени су у радионицама Српског народног позоришта.

 

ПРЕДРАГ ШТРБАЦ
редитељ Драме Српског народног позоришта

Рођен у Неготину. Дипломирао позоришну и радио-режију на Факултету драмских уметности у Београду. Режирао више од четрдесет драмских представа по текстовима А. П. Чехова, В. Шекспира, Т. Вилијамса, Б. Србљановић, Б. Нушића, Н. Кољаде, Х. Ибзена, М. вон Мајенбурга, А. Н. Островског, Е. Волша, Д. Дуковског, А. Поповића…

 

Ово је позоришна прича која се бави разлозима и мотивима константног вишегодишњег, вишедеценијског масовног одласка људи из наше земље. Весела драма и драматична комедија о срећним крајевима једног начина живота и започињању неког другог. Негде, на неком другом месту.

Ово је прича о људским судбинама које дођу до неког краја, срећног краја и затим крену даље.

Јер после сваког срећног краја долази срећан почетак.

Предраг Штрбац, редитељ

Божидар Кнежевић
драмски писац

Бави се литературом и медијима, аутор више позоришних комада, телевизијских и мултимедијалних пројеката, и добитник више награда (награда Стеријиног позорја за најбољи драмски текст за драму Илустрована енциклопедија нестајања, награда на конкурсу за радио драму Радио телевизије Војводина за радио драму Запалите Холивуд, више награда за кратку причу и поезију…). Уметнички директор мултимедијалне уметничке трупе „Дупло дно“ и продуцентске куће „Инсомниа филм“, оснивач и уметнички директор „New Silhouette Studio“. Живи у Новом Саду.

 

Први сусрет са комадом Хепи енд вероватно ће деловати као сусрет са стендап комедијом, али ће после неког времена постати јасно да је стендап само начин који је наша главна јунакиња одабрала да нам исприча своју „паклену“ причу о одласку (и још неколико туђих прича, такође паклених) и да је тај пакао о којем говори, после њене приче, поплочан кристалним коцкама оптимизма. И да смо сви после ње бар мало бољи.

„…кад је Тадија васкрсао, он није васкрсао као Тадија, већ као Месија. Вероватно нешто алергијски. Углавном, Тадија је, као сваки нормалан Месија, одлучио да свој народ одведе у Обећану земљу. А тамо доле критеријум за избор обећане земље врло је јасан: Обећана земља је она земља у којој се производи мерцедес.“

Божидар Кнежевић, драматург

Фотографије: Срђан Дорошки