Популарна опера Ђакома Пучинија Мадам Батерфлај, биће изведена у петак, 12. маја, на сцени „Јован Ђорђевић“ у 19.00 часова.

Мадам Батерфлај је једна од најизвођенијих опера у свету. Веома изражајно дочарава тужну љубавну причу младе Јапанке Ћо-Ћо-сан, приказујући уједно и културолошки контраст истока и запада.

Диригент је Микица Јевтић, а у главним солистичким улогама су: Данијела Јовановић (Ћо-Ћо-сан), Јелена Кончар (Сузуки), Александар Саша Петровић (Пинкертон), Верица Пејић (Кејт Пинкертон), Васа Стајкић (Шарплес), Игор Ксионжик (Горо), Горан Крнета (Јамадори), Страхиња Ђокић (Бонзо) и други. Учествују солисти, Хор и Оркестар Опере СНП-а.

 

ПУЧИНИЈЕВА ПАРТИТУРА ЈЕ КАО РЕЖИЈСКА КЊИГА

Опера „Мадам Батерфлај“ Ђакома Пучинија је велики изазов за уметника зато што захтева, у ствари, три уметника: певача, музичара и глумца. То је комплетан репертоар и данашњи захтеви савременог оперског театра као и савремене публике, чији су ниво и критеријуми веома високи, захтева то тројство, не само за певање него и за музицирање и глуму.
У овој опери је све то присутно. И ако говоримо о Пучинију који је за разлику од Вердија стварао у великим плохама, у великим захватима, морамо истаћи да је то један мозаик реалистичких, поетских сцена које захтевају изузетну интерпретацију, и музичку и сценску. Заправо, његова партитура, је режијска књига коју диригент и режисер морају да дешифрују и да на тај начин предају све оне дивне ликове, нарочито женске, чији је Пучини велики мајстор, али Ћо-Ћо-сан је био њему најмилији. Покушао бих да парафразирам неколико речи које је Пучини говорио: „Ја увек видим њен лик пред собом, те мале слатке Јапанке која је пуна бола у души“. Тада је рекао: „Ја нисам створен за велике гестове, ја волим обичне мале људске ствари, али кад су оне истините, искрене и кад долазе од срца.“ Према томе, то је мото који нас је руководио у раду с уметничким ансамблом, у заједници с маестром Топлаком да то остваримо. Био је то наш путоказ. Имали смо рад с два, конкретна ансамбла – време је било доста ограничено, људи су показали велику заинтересованост, велику уметничку дисциплину и залагање. Могу да кажем да резултат неће изостати и ја сам велики оптимиста. Гледајући последње пробе, ипак, мислим да су ствари успешно савладане. Опера „Мадам Батерфлај“ спада у оне најпопуларније опере и ја сам уверен да ће публика ту оперу веома здушно примити, посебно женски део оперске публике коме је опера „Мадам Батерфлај“ једна од најмилијих опера.

Младен Сабљић, редитељ