Kako izgledaju prvi koraci mladih budućih operskih pevača? U bilo kom umetničkom žanru, mladima je uvek neophodna podrška kada stupaju „na scenu“, pa je tako Srpsko narodno pozorište odlučilo da upravo da vetar u leđa onima koji trebaju da načine svoje prve operske korake, a kako?
Između završetka studija solo pevanja i stupanja na scenu, operski studio je idealan prelaz jer pomaže mladim solistima da postepeno uđu na ta velika vrata najstarijeg teatra u Srbiji. Tako je SNP osnovalo operski studio „Vojislav Soldatović“ u okviru kog umetnici imaju priliku da pohađaju časove kod prvakinje Opere SNP-a Violete Srećković, da rade sa renomiranim dirigentom Aleksandrom Kojićem i direktorom i dirigentom Opere u Skoplju Dejanom Proševim.
Direktorka Opere Srpskog narodnog pozorišta Sandra Milankov ističe da upravo naši stručnjaci rade sa pevačima na tehnici pevanja, uče kako da pripreme ulogu, glumu i scenski pokret, ali da će sa mladima raditi i profesionalci svetskog renomea.
„Tako će nam na primer doći maestro Marčelo Motadeli, koji trenutno radi sa naših jedanestoro članova operskog studija. Jako je bitno da jedan velik teatar kao sto je Srpsko narodno pozorište ima svoj operski studio, jer može u okviru istog da omogući pevačima da nastupaju u manjim, srednjim, kasnije i u većim ulogama tekućih predstava. Nakon dve godine uspesnog pohađanja, pevači imaju mogućnost da se zaposle kao solisti kod nas. Glavni princip operskog studija SNP-a je da integriše što više mladih pevača u svoj ansambl i pruži im što više prakse na sceni“, kaže Milankov.
Operski studio predstavlja legat reditelja Vojislava Soldatovića koji je ostavio dubok trag u operi Srpskog narodnog pozorišta. Na ovaj način njegovo ime i dalje će živeti na scenama Srpskog narodnog pozorišta.
Pozorište ima odgovornost da da svoj doprinos u edukaciji kvalitetnih solista i time osigura buduću generaciju pevača. A mladi pevač ima obavezu da radi na svom usavršavanju, tako je operski studio neophodan za teatar i mlade soliste.