Bečejski „Befemon“ je poseban po tome što žiri zapravo sedne sa glumcima pa diskutuje i promišlja učinak, i umetnici dobiju povratnu informaciju od eminentnih stvaralaca.
„U ovom slučaju to su bili Aron Balaž, Dušanka Stojanović i Tamara Krcunović, i njihovo obrazloženje mi uliva poverenje u samu odluku. Poverovala sam im da sam dostojna priznanja. Prodrla sam u one pore pozorišta za koje sam se opredelila u ovom tekstu, ali je izvor nepresušan i materijal bi mogao da zasiti bar nekoliko monodrama“, ovako o glavnoj nagradi festivala „BeFemon“ za monodramu „Neodustajanje“ za koju potpisuje tekst, režiju glumu, počinje priču Marija Medenica, glumica Srpskog narodnog pozorišta bez čijeg je glumačkog umeća, repertoar SNP-a nezamisliv.
Kako se navodi u obrazloženju žirija festivala, Medenica je svojom „laparaskopskom veštinom ušla u ćelijsku potrebu pozorišta da traje u svim vremenima i da se uvlači kroz pukotine i dileme protagonistkinje i njene (anti)uloge i snage da istraje uprkos svemu, prodirući istinito i hrabro u duhovitu igru o tome. Svesno žrtvujući svoj scenski ego za nešto nadasve ljudsko, empatično, solidarno i nežno u pozivu glumca/glumice, izrazila je zreo umetnički stav i veliku kreativnost“…
Opširnije: Portal 021, 2. novembar 2022.