Objavljeno:
258
pregleda

Mariji Medenici za „Neodustajanje” glavna nagrada festivala Befemon

Foto: S. Doroški

Glumica Srpskog narodnog pozorišta Marija Medenica, na 10. festivalu monodrame u Bečeju Befemon osvojila je glavnu nagradu za svoju monodramu „Neodustajanje“ u kojoj potpisuje tekst, režiju i glumu.

Kako se navodi u obrazloženju žirija, u sastavu: Dušanka Glid Stojanović, glumica (predsednica žirija), Tamara Krcunović, glumica i Aron Balaž, glumac – Medenica je svojom „laparaskopskom veštinom ušla u ćelijsku potrebu pozorišta da traje u svim vremenima i da se uvlači kroz pukotine i dileme protagonistkinje i njene (anti)uloge i snage da istraje uprkos svemu, prodirući istinito i hrabro u duhovitu igru o tome. Svesno žrtvujući svoj scenski ego za nešto nadasve ljudsko, empatično, solidarno i nežno u pozivu glumca/glumice, izrazila je zreo umetnički stav i veliku kreativnost”.

„Befemon je poslednjih godina najznačajniji festival monodrame u regionu jer okuplja najbolje predstave i najznačajnije umetnike. Selekcija je uvek jaka i na radost publike se uvek izvodi veliki broj veoma kvalitetnih i umetnički vrednih predstava. Žiri je uvek pažljivo biran, a najvažniji su okrugli stolovi gde se diskutuje o učinku. To svakom izvođaču znači – da dobije povratnu informaciju o svom delu. Želim da čestitam svim kolegama koji su učestvovali ove godine, jer je neverovatna energija uložena u stvaranje svake monodrame, a kad si selektovan za Bečej, onda je to ogromna potvrda da zaista vredi sav trud. Nagrade su uvek posledica nijansi. Zahvalna sam žiriju i divnoj bečejskoj publici koja nam je dala veoma visoku ocenu. A nadama se da će nakon ovog priznanja, „Neodustajanje” biti vidljivija predstava i da će privući publiku”, rekla je glumica Marija Medenica.
Monodrama „Neodustajanje” tematizuje fenomen pozorišta iz zakulisne perspektive i predstavlja na neki način „virenje kroz ključaonicu“ u intimni prostor jedne glumice. Njeno stasavanje u umetničkom svetu ispunjeno je brojnim izazovima i dilemama, a najvažnija odluka koju treba da donese je da li da odustane od pozorišta.

Kako još žiri navodi, jubilarni deseti Befemon i njegov simbolički podnaslov „Premotavanje:Rewind“ „zaista premotava i ubrzava magnetofon sećanja i analizira čovečanstvo 20. i 21. veka, izdvojivši čak četiri autorska projekta čiji stvaraoci, pored izvedbe, potpisuju tekst ili režiju ili oba (Marija Medenica, Sanja Milardović, Gjorgji Jolevski, Aljoša Đidić). Ovogodišnji Befemon usmerava reflektor na teme koje nam osvetljava, kao svaki utemeljen festival, prvenstveno selekcijom umetnika, njihovog autorskog promišljanja i izbora tema koje obrađuju, što ga bez sumnje čini regionalno reprezentativnim festivalom. Te teme stavljaju u fokus vrtlog događaja o socijalnom, političkom, ekonomskom, kulturnom položaju žene stvaraoca, njenom statusu i njenim pravima, o njenom identitetu – i o njenoj borbi koja kao pomahnitala lokomotiva jurca u ovom skroz novom vremenu-nevremenu”.
Predstavu „Neodustanje” ljubitelji teatra mogu pogledati na redovnom repertoaru Srpskog narodnog pozorišta.

Podeli