Фото: С. Дорошки

У Балету Српског народног позоришта у току су прве пробе балетске представе „Ана Карењина“ коју, према истоименом роману Лава Николајевича Толстоја и на музику Петра Иљича Чајковског, поставља кореограф Крунислав Симић.

Крунислав Симић је у Српском народном позоришту поставио кореографије представа „Краљева јесен, „Грк Зорба“ (прем. обнова 8. октобра 2016), „Мајерлинг“, „Дама с камелијама“.

Причу о Ани Карењиној Крунислав Симић одавно жели да пренесе на сцену, а управо је млада првакиња Балета СНП-а, Ана Ђурић, она коју види као савршену уметницу која може да дочара комплексност интригантног и трагичног лика Ане Карењине.

Идеја кореографа је да на сцену у потпуности пренесе Толстојеву причу о љубави, напуштању, страсти, издаји, острашћености које, у вртлогу агоније и екстазе, воде до потпуног уништења, не само Ане, него и свих који је окружују.

Костими које креира костимограф Мирјана Стојановић Маурич у стилу су епохе коју роман описује, али донекле осавремењен, тек толико да би неометано пратили покрете играча.

Осим кореографије и режије Крунислав Симић прави избор музике и пише либрето. Диригент је Микица Јевтић, сценограф представе је Саша Сенковић, костимограф Мирјана Стојановић Маурич, дизајнер светла Марко Радановић, а у главним улогама су прваци Балета Српског народног позоришта – Ана Ђурић у улози Ане Карењине и Андреј Колчериу као млади официр Алексеј Вронски.

Асистент кореографа је Оксана Сторожук, балетски педагог је Ала Ширкевич.

У представи наступају и солисти и ансамбл Балета и Оркестар Српског народног позоришта.

Премијера овог балета у два чина планирана је за 14. мај 2022, на сцени „Јован Ђорђевић“ и трајаће два сата са једном паузом.

Крунислав Симић

Упоредо са похађањем Средње балетске школе „Лујо Давичо“ у Београду, студирао сликарство на Одсеку за конзервацију и рестаурацију на Вишој педагошкој академији у Београду. Дебитовао у НП Београд у представи „Даринкин дар“, постепено преузимајући главне мушке улоге у класичном и савременом репертоару. Од 1988. године бави се кореографско-режијским радом. Специфичан смисао за уобличавање ликова и снажна сценска експресија омогућили су му да оствари многобројне значајне улоге у којима је радио самостално или с балетским ансамблима: НП Београд, СНП, Мадленианум. Наступао на свим сценама у земљи и иностранству. Значајне улоге: Младић („Покајник“), Лакрдијаш („Лабудово језеро“), Господин Ка („Дама с камелијама“), Франц („Копелија“), Пер Гинт („Пер Гинт“), Пук („Сан летње ноћи“), Самсон („Самсон и Далила“), Роб („Шехерезада“), Ђурашко („Јелисавета“), Алексис Зорбас („Грк Зорба“).

Био је члан жирија на првом такмичењу кореографских минијатура у Београду (1997) и члан жирија за награду „Димитрије Парлић“ (2000). За играчка достигнућа добио је Награду „Балетског фестивала“ у Љубљани (1985, „Пер Гинт“) и две Годишње награде НП Београд. Као кореограф, награђен Златном плакетом на Међународном такмичењу кореографа у Новом Саду (1988, „Пиета“), Годишњом наградом НП Београд (1991, „Покајник“, 2006, „Краљица Марго“), Годишњом наградом СНП-а (1992, “Краљева јесен“, 1994, „Грк Зорба“ и 2002, „Мајерлинг“) и највишим признањем у области балетске уметности, које додељује Удружење балетских уметника Србије – наградом „Димитрије Парлић“ (1999, „Орфеј у подземљу“). Године 2007, поводом десетогодишњице рада Мадленијанума, добио међународну награду за врхунски допринос у савременом приступу позоришног стваралаштва „Мадлена Цептер“. Добитник је Златне медаље „Јован Ђорђевић“, највишег признања СНП-а, 2011. Кореографије у СНП-у: „Краљева јесен“, „Грк Зорба“ (прем. обнова 8. октобра 2016), „Мајерлинг“, „Дама с камелијама“.