Objavljeno:
1102
pregleda

Sudar dva sveta

Foto: Srđan Doroški

Odjeci premijernog izvođenja baleta „Madam Baterflaj“ na sceni SNP-a

 

Premijerom baleta „Madam Baterflaj“ u koreografiji Petera Brojera novosadski balet je širom otvorio vrata Evrope i opravdao status buduće evropske prestonice kulture. Bilo je to doista premijerno veče, pomalo nesvakidašnje, jer se publici na samom početku obratio i sam koreograf.

Sudar dva sveta, Istoka i Zapada, dve duboko različite životne filozofije, koreograf nam dočarava kroz svoju izuzetno promišljenu koreografsku poetiku. Jedan svet raskoši, blještav i gotovo površan, a drugi potresno suzdržan i duboko emotivan. Tim putem nas koreograf Peter Brojer vodi kroz priču čija je okosnica Pučinijeva „Madam Baterflaj“. Na tom putu, kako i sam koreograf kaže „ostalo je sve moja fikcija“.

Pričajući priču u dva čina, s prologom i epilogom koji je uokviruju, koreograf znalački vodi baletski ansambl izvlačeći najbolje iz njih. Izuzetna koreografska rešenja mesečevih scena i scene „vreme prolazi“ prikazale su zavidan scenski, izražajni i tehnički nivo baletskog ansambla. Pred soliste baleta, koreograf postavlja još složenije zadatke, kako tehničke tako i glumačko-dramske. Lik Princeze Meseca i Ćo-Ćo-san tumači izvanredna prvakinja Baleta Ana Đurić. Izuzetna u scenskoj izražajnosti, tehnički dominantno, Ana Đurić duboko je pronikla u egzotični svet skrivenih i suzdržanih emocija te na potresan način dočarala lik mlade Ćo-Ćo-san koju je ljubav izneverila.

Lik mlade Amerikanke Kejt na sjajan način tumači solistkinja Baleta Katarina Kljajić. Svojim sjajnim fizičkim predispozicijama, šarmom, gotovo raskalašno, Katarina Kljajić je dočarala blještavilo i vizuelni kontrast Zapada i suštu suprotnost Ćo-Ćo-san. Lik mladog američkog oficira Pinkertona, koji proživljava ljubav i na Istoku i na Zapadu, poverena je solisti Baleta Samjuelu Bišopu. Njegova izuzetna scenska pojava, kao i zrela dramska izražajnost, najbolje su oslikane kroz dva prelepa ljubavna dueta, sa Ćo-Ćo-san i s Kejt. Bišop, siguran kao partner, pokazao je i izuzetne glumačko-dramske sposobnosti.

Odličan u liku oca Ćo-Ćo-san, prvak Baleta Andrej Kolčeriju svojom pojavom i dramskom snagom oslikava ponos i nepokolebljivost muškarca s Istoka. Scena, kada sebi oduzima život kako bi sačuvao svoj ponos, ostavlja dubok utisak na publiku. Svakako treba pomenuti i sjajnog solistu Baleta Milana Ivana u ulozi ujaka Bonza, kao i Naojukija Acumija koji tumači lik Jamadorija. Koreografski dobro vođeni, solisti Baleta pokazali su visoku glumačko-dramsku izražajnost, uranjajući duboko u svoje likove.

Balet „Madam Baterflaj, u koprodukciji Austrije, Nemačke, Japana, Slovenije i Srbije, veliko je osveženje na repertoaru novosadskog baleta. Preplitanjem klasičnog i modernijeg, neoklasičnog stila, Balet Srpskog narodnog pozorišta pokazao je visok stepen profesionalizma. Dobro vođena repertoarska politika od strane direktora Baleta SNP-a Tonija Ranđelovića, rezultirala je još jednom uspešnom premijerom za koju se nadamo da će je videti i publika van granica naše zemlje.

Sanja Vučurević, „Dnevnik“, 7. jun 2021, str. 10

 

Podeli