Objavljeno:
884
pregleda

Ovacije za Verdijev dragulj – premijera „Rigoleta“

Foto: S. Doroški

Sinoć, 14. juna, u Srpskom narodnom pozorištu, premijerom Verdijevog Rigoleta, u izvođenju Opere Srpskog narodnog pozorišta, svečano je otvoren operski festival „Operarija“, a čast da ovaj festival proglasi otvorenim pripala je pokrajinskoj sekretarki za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama Dragani Milošević. Premijerno izvođenje Rigoleta sinoć je oduševio više od hiljadu gledalaca koji su ispunili sva mesta u parteru i na balkonu scene „Jovan Đorđević“.

U jednom od svojih najistaknutijih i najuverljivijih likova, Verdi je prikazao psihološku dramu dvorske lude, grbavca koji je primoran na dvostruku ulogu: igra čoveka koji mora da zabavlja i razonodi svog gospodara, i brižnog oca koji želi da sačuva kćer od istog tog pohotljivog gospodara. Bogatstvo Verdijeve melodije, iskrene, elegične i na trenutke zavodljive a onda iznenada prožete odrazom teške duševne boli i borbe, uspešno je preneo na izvođače i na publiku gost iz Italije, dirigent Andrea Solinas. Reditelj nove operske postavke Rigoleta je gost iz Beograda Aleksandar Nikolić, koreograf je Aleksandar Ilić, gost iz Beograda, u scenografiji Saše Senkovića i kostimima Senke Ranosavljević. Publika je višeminutnim ovacijama i burnim aplauzom pozdravila sve izvođače i njihovu snagu muzičkog, glasovnog i glumačkog izraza šekspirovske snage: Sašu Štulića koji je sa puno energije i zanosa tumačio ulogu razuzdanog Vojvodu od Mantove, Dariju Olajoš Čizmić, nežnu Đildu koja se svesno žrtvuje u ime ljubavi, naslovnu ulogu Rigoleta, dvorske lude koja jedina ima pravo da se smeje vojvodi i dvorjanima, ali kojem jedino nije dato da plače, snažno i zrelo doneo je Željko R. Andrić, uloge plaćenog ubice Sparafučila i njegove sestre sjajno su nosili Goran Krneta kao Sprafučile i Jelena Končar kao Madalena, Strahinja Đokić kao stari Grof Monterone, čije prokletstvo stiže Rigoleta, Igor Ksionžik (Borsa), Branislav Stankov (Marulo) i Nikola Basta (Grof Čeprano) kao beskrupulozni i bezdušni dvorjani, Maja Andrić kao Grofica Čeprano kojom se, kao sledećom žrtvom, naslađuje Vojvoda, Marija Mitić Vasić u dvostrukoj ulozi: Đovane, potkupljive Đildine dvorkinje i Paža.

Burnim aplauzom je pozdravljen uigran muški Hor, koji je spremila Vesna Kesić Krsmanović, kao i sjajni baletski igrači u prizorima učesnika koji daju zamah dvorskoj zabavi i zavodljivih „furija“ koje u finalu vuku sve u pakao, koreografski upečatljivo dočaravaju skarednost na dvoru…

Podeli