Фото: Миомир Ползовић

Опером Мадам Батерфлај је 9. априла први пут дириговао маестро Александар Којић, а тим поводом изјавио је: „У опери Мадам Батерфлај драматуршки заплет је заснован на сукобу двеју култура, двеју цивилизација, америчка и јапанска, и на фаталној разлици међу њима. Једној новој, површној цивилизацији, и самим тим инвазивној, и другој древној, конзервативној и доследној. Музика ове опере, мајсторски је обликована.

Својом уникатном музичком синтаксом, но ипак на помало сентименталан начин, Пучини ствара дело које ће постати једно од најпознатијих у оперској литератури. У Новом Саду, први пут је постављена 1921. године, за време управниковања композитора Петра Коњовића. Од тада па до данас, ова музика новосадску публику једнако плени својом свежином и оригиналношћу“

Солиста Опере, тенор, Бранислав Цвијић први ће пут наступити у улози поручника Б. Ф. Пинкертона у опери Ђ. Пучинија Мадам Батерфлај која се изводи на сцени „Јован Ђорђевић“ Српског народног позоришта, у суботу, 16. априла са почетком у 19 часова.

Бранислав Цвијић је тим поводом изјавио: „Мислим да је за сваког тенора велика част да добије улогу Пинкертона. То је једна од улога коју сам одувек желео да певам.“

Обновљена оперска продукција Српског народног позоришта изводиће се 39. пут 16. априла. Диригује, Александар Којић, који овом опером диригује други пут у суботу, 9. априла. У солистичким улогама су: Лаура Павловић, сопран, као Ћо-Ћо-сан, познатија као Мадам Батерфлај, Јелена Кончар, сопран, у улози Сузуке, Бранислав Цвијић, тенор, први пут као Пинертон, Небојша Бабић, баритон, у улози америчког конзула Шарплеса, тенор Игор Ксионжик као проводаџија Горо, Горан Крнета, бас, у улози Јамадорија, Жељко Р. Андрић, баритон, у улози Комесара, Верица Пејић, сопран, као Кејт Пинкертон, Бранислав Јатић, бас, као Бонзо, јапански свештеник. Учествују још: Александар Толимир (Службеник регистратуре) и Марта Јакобац Морар (Мајка Ћо-Ћо-сан). Хор је припремила Весна Кесић Крсмановић, концертмајстор је Владимир Ћуковић, а учествују Хор и Оркестар СНП-а. Режијски је обновила Катарина Матеовић Тасић, костимограф Стана Јатић, а сценографију Фрање Поточника је обновио Далибор Тобџић.