УСКОРО У СНП-у: „ОПЕРА ЗА ТРИ ГРОША“ У РЕЖИЈИ ТОМИЈА ЈАНЕЖИЧА

plakatБертолт Брехт, Курт Вајл:
ОПЕРА ЗА ТРИ ГРОША

Продукција: Краљевско позориште Зетски дом, Цетиње и Српско народно позориште, Нови Сад

ПРЕМИЈЕРА: 16. јун 2014. Краљевско позориште Зетски дом на Цетињу

Режија, сценографија и дизајн свјетла: ТОМИ ЈАНЕЖИЧ
Диригент: ЖАРКО ПРИНЧИЧ
Драматургија и кореографија: КАТЈА ЛЕГИН
Костимографија: МАРИНА СРЕМАЦ
Асистенти редитеља и драматурга: МИРЈАНА МЕДОЈЕВИЋ, МИРКО РАДОЊИЋ
Аутор звучне композиције: ТОМАЖ ГРОМ
Сарадник на сценографији: АЛЕКСАНДАР АНЂЕЛИЋ
Обрада видео пројекција: СЕНАД ШАХМАНОВИЋ

Подела:
Мекит, звани Меки Нож
СРЂАН ГРАХОВАЦ

Џонатан Џеремаја Пичам
БОРИС ИСАКОВИЋ

Силија Пичам
ЈАСНА ЂУРИЧИЋ

Подземна Џени
ГЕНО ЛЕХНЕР

Поли Пичам
КАРМЕН БАРДАК

Браун, Филч
МИЛОШ ПЕЈОВИЋ

Луси
ЈУЛИЈА МИЛАЧИЋ

Суки Тодри и друге улоге
КАТАРИНА КРЕК

Луси
ОЛИВЕРА ТИЧЕВИЋ

У осталим улогама:
Наташа Божовић, Лидија Дедовић, Јелена Вујовић, Мирјана Медојевић, Александар Анђелић, Рајко Радуловић, Драган Сјеклоћа, Горан Радовић, Жељко Милошевић, Владо Борозан, Мирко Радоњић


Године 1728. Џон Геј пише Просјачку оперу, постављена је у Лондону и постаје велики хит.
Године 1920. у Лондону опет оживљавају комад и представа остварује рекордан број реприза, чак 1463.
Брехт (са сарадницом Е. Хаутман и композитором К. Вајлом) године 1928. адаптира Просјачку оперу. Добија нов наслов: Опера за три гроша.
Премијера Опере за три гроша у Берлину исте године. Тотални погодак.
Вирус Опере за три гроша се шири на Брисел, Брно, Будимпешту, Копенхаген, Гетебург, Љубљану, Милано, Москву, Њујорк, Парис, Праг, Осло, Стокхолм, Тел Авив, Варашаву, Цирих…
У првој сезони више од 50 премијера. До 1933. већ 130 премијера.
До 1937. В. Бењамин биљежи већ 40000 извођења у цијелом свијету.
Између 1933. и 1945. забрањена је у нацистичкој Њемачкој и квалификована као ‘дегенерисана’ умјетност.
50-их година XX вијека постаје најдуже играни мјузикл у Америци са преко 2611 узастопних реприза.
У сезони 1986/87 у Западној Њемачкој има десет нових поставки, колико и Хамлет, али привлачи 174000 гледалаца, дупло више него Шекспир.
Сонгови из представе постају поп хитови; 1987. МекДоналдс користи Моритат о Меки-Ножу за своју рекламну кампању Биг Мека…

Улазнице за представу ускоро у продаји.

ПОВЕЗАНЕ ВЕСТИ: