Гости у СНП-у

smena-8четвртак, 23. марта, сцена „Пера Добриновић“, 19.30

Клуб љубитеља СМЕНЕ 8, Саша Радоњић, режија: Филип Марковиновић, Шабачко позориште

Играју: Љубиша Баровић, Страхиња Баровић

Клуб љубитеља СМЕНЕ 8 је узбудљива прича која би се могла окарактерисати као шпијунски трилер. Међутим, иза тог свакако занимљивог површинског слоја крије се много узбудљивија прича о манипулацији и инструментализацији уметности у сврху прљавих послова тајних служби. Појави којој смо толико пута сведочили у протеклим деценијама. Клуб љубитеља Смене 8 окреће целу ситуацију наопачке и поставља занимљиво питање- да ли је могуће инструментализовати тајну службу и злоупотребити је да би настало уметничко дело?“ – из Речи редитеља

 

понедељак, 27. марта, Камерна сцена, 20.30

Праћка, Николај Кољада, превео: Новица Антић, редитељ: Соња Петровић, драматург: Тијана Грумић, музика: екипа представе, Public P, Нови Сад

Играју: Иван Марковић, Никола Кнежевић, Бојана Милановић

Психолошка драма о „неприхватљивом“ односу између два мушкарца доживљава свој крах, не због друштва и околности него због њих самих који нису у стању да се суоче са собом. Ово је прича о мржњи коју ширимо јер смо потиснули љубав, а та мржња често је прихватљивија од љубави.

 

уторак, 28. марта, Камерна сцена, 20.30

Разумихин шоу, Божидар Кнежевић и Иван Церовић, режија: Иван Церовић, Факултет драмских уметности, Народно позориште у Београду и „Дупло дно“, Нови Сад

Играју: Александар Лазић, Зоран Ћосић, Иван Церовић, Александра Пејић, Маја Илић и Elusive band.

Комад је директно инспирисан романом Злочин и казна Ф. М. Достојевског, али аутори ове драме (Божидар Кнежевић – добитник Стеријине награде за оригинални драмски текст и Иван Церовић – који је и режирао Разумихин шоу и игра Раскољникова у комаду) свима познату прича о студенту који „због виших циљева“ убије две бабе, а онда се покаје, смештају у двадесет први век, пред телевизијске камере: Разумихин шоу се не бави „обичним“ злочином (и казном) него и питањем „ко је већи злочинац и ко је страшнији главосеча: секира или телевизија?“ И каква нам казна следује. Аутори комада, колико год питање „секира или телевизија“ деловало иронично, баш у том питању налазе кључни етички проблем данашњице – покушај да се сама етика релативизује, односно да се етичка питања уопште и не постављају.

ПОВЕЗАНЕ ВЕСТИ: