ЗЛАТНА МЕДАЉА „ЈОВАН ЂОРЂЕВИЋ“

1. ЂОРЂЕ РАНДЕЉ, новинар, публициста, организатор књижевног фестивала у Новом Саду и председник Управног одбора Српског народног позоришта, у два мандата, од 2007. до 2016. године. Медаља му се додељује због изузетних заслуга и залагања у управљању овим позориштем.


СРЕБРНА МЕДАЉА „ЈОВАН ЂОРЂЕВИЋ“

2. БРАНКА ГЛИГОРИЋ, солиста Балета Српског народног позоришта, репетитор
Члан је Балета Српског народног позоришта од 1985. године, а 2003. године добија звање солисте балета III категорије.
Остварила је бројне соло улоге у балетским и оперским представама, а и данас на сцени СНП-а остварује значајне и упечатљиве роле: Мајка (Жизела), Крчмарица (Дон Кихот), Баба (Крцко Орашчић). Води пробе свих балетских и оперских представа у којима учествује балет, а које су на репертоару наше куће (Ромео и Јулија, Дон Кихот, Лабудово језеро, Жизела, Успавана лепотица, Кармина бурана, Травијата). Њено учешће у раду балетског ансамбла је од изузетног значаја које се односи, не само на техничко усавршавање балетског ансамбла, него и на васпитно подизање свести о значају учешћа у свакој представи.

3. ЈЕЛЕНА ДАНИЛОВАЦ, организатор сценско-техничких послова
Јелена Даниловац је једна од највреднијих радника Технике па и Српског народног позоришта. Упућена је у све детаље техничке организације послова. Она је одана сарадница, посвећена послу и толерантна, а када је потребно: одлучна и оштра. Ако вам је потребна било каква информација о пословима у Позоришту, она је увек „доступна“.
У протеклих 35 година рада нашу Јецу показала је да је посвећена послу, људима и Позоришту.
Због свега овог и због тога што нам је много лакше кад је она ту, ова награда јој заслужено припада!


БРОНЗАНА МЕДАЉА „ЈОВАН ЂОРЂЕВИЋ”

4. ЈАНОШ ГЕЗ, шеф мушке кројачке радионице
Гез Јанош је, након преузимања ове радионице, постао поуздан сарадник са богатом праксом на изради мушких костима. Водећи радионицу на високо професионалном нивоу, доказао се више пута а и излазио је у сусрет свим жељама костимографа и уметника. За дугогодишњи рад у Српском народном позоришту и досадашњим резултатима рада додељује му се бронзана медаља.

 

ГОДИШЊЕ НАГРАДЕ:

5. РАДОЈЕ ЧУПИЋ, глумац, првак Драме, за улоге у представи Дух који хода, Дејана Дуковског у режији Александра Поповског.
У представи у којој нема слабог места, Радоје Чупић је, играјући више улога негативаца, бриљантан у минијатурама, остварио једну, по мишљењу многих, од својих најбољих улога.

6. ИГОР ПАВЛОВИЋ, глумац, за улоге у представама Виолиниста на крову, Ватрена
ћелија
, Дух који хода, Хамлет.
У својој најпродуктивнијој сезони, Игор Павловић остварује низ улога на различит и оригиналан нацин. Апсолутно посвећен послу, професионалан и високо етичан доказује да представља ослонац репертоара како данас, тако и у будућности.

7. ЈОВАНА МИШКОВИЋ, глумица, за улоге у представама Ивона, бургундска кнегиња и Хамлет.
Две, изузетно, тешке улоге, Јована носи мушки, потврђујући да у позоришту стереотипи не значе ништа и да је у позоришту све допуштено и могуће, када се оправда. Јована је оправдала.

8. МАРИЈА МЕДЕНИЦА, глумица за улоге у представама Ивона, бургундска кнегиња и Хамлет.
У једној улози сведена и готово без речи, у другој са великом енергијом, Марија је показала, још једном, колико је широк њен глумачки распон. Увек са дозом инфантилности, која даје зачудност свакој њеној креацији. Овогодишња је добитница награде „Предраг Томановић“, за улогу Ивоне, свакако заслужује и годишњу награду своје куће.

9. СВЕТИСЛАВ ЈОВАНОВ, драматург, за рад на представама Виолиниста на крову, Хамлет, На Дрини ћуприја.
Својом огромном ерудицијом, дугогодишњим искуством и поверењем које ужива код аутора представа даје допринос који није мерљив, али је неупитан за све учеснике процеса.

10. АЛЕКСАНДАР КОЈИЋ, диригент
Маестру Којићу се додељује Годишња награда због изузетно захтевног посла на редакцији партитуре и дириговања концертним извођењем опере Кнез Иво од Семберије Исидора Бајића, 26. септембра 2015, поводом обележавања сто година од смрти композитора. Већ од првих тактова увертире, која је под његовим прецизним диригентским вођством, зазвучала моћно и упечатљиво, у ефектно изграђеним смењивањима тонских амбијената и сучељавањима мотива српске духовне и народне музике и извијених оријенталних мелизама турског фоклора, остварена је сугестивна музичка атмосфера која је наговештавала трагички драмски заплет дела.

11. ДАРИЈА ОЛАЈОШ ЧИЗМИЋ, првакиња Опере, сопран
За изузетно отпеване улоге Адине у комичној опери Љубавни напитак Гаетана Доницетија, на премијерном извођењу 28. марта 2015. и улоге Луси у опери Телефон Ђ. Менотија на премијерном извођењу 17. децембра 2015.

12. САША ШТУЛИЋ, оперски солиста, тенор
За веома емотивно и надахнуто отпевану улогу Неморина у опери Љубавни напитак Гаетана Доницетија за премијеру 28. марта 2015.
Он је у сваком моменту успевао да очува сентиментални карактер Доницетијевих мелодија.

13. ВАСА СТАЈКИЋ, оперски солиста,
За отпевану улогу Кнеза Иве на концертном извођењу опере Кнез Иво од Семберије Исидора Бајића, на премијерном извођењу 26. септембра 2015, за узбудљив уметнички доживљај, који је у први план ставио несумњиве и високе квалитете Бајићеве музике.

14. ПЕТЕР ЛАТО, помоћник нототекара
Као дугогодишњи запослен у Уметничкој јединици Опера, искусан у свом послу, показао је све одлике савесног, вредног и поузданог сарадника. Поред редовног посла око припреме нотног материјала, он води непосредно бригу и о гостујућим диригентима.

15. ЗВОНИМИР КРСТИЋ, оркестарски музичар, контрабасиста
Четрдесет година свира у Оркестру, што је дуг период да би се с правом потврдило оно што увек важи за њега: он је тачан, поуздан, са изузетно професионалним односом према послу и колегама.

16. ВЕРА МАРКОВИЋ, хорски певач, други алт
Дугогодишњи је хорски певач, односно, члан Хора Опере Српског народног позоришта. Четрдесет година певачког искуства није мало, а колико један члан Хора своје гласовне могућности проширује, говори разноврсност оперског репертоара Позоришта.

17. САНЕЛА МИЛЕНОВИЋ, уметнички секретар Балета СНП-а
Као уметнички секретар и заменик директора Балета обавља све сложене и одговорне задатке који свакодневно оптерећују дирекцију и рад саме уметничке јединице.
Поуздана сарадница, посвећена захтевима пословима у Балету, способна да изнађе права решења и када нису непосредан део њених радног места, као и у одсуству директора, када је принуђена да самостално доноси одлуке.

18. АЛЕКСАНДРА МАКСИМОВИЋ, самостални организатор програмске активности
Александра Максимовић је једна од кључних карика у сложеном ланцу повезивања различитих уметничких, техничких и административних сектора Српског народног позоришта. А, у театру овако сложене организационе структуре нимало није лак задатак спровести успешну и прецизну координацију, усагласити термине разноврсних активности и, посебно, планирати пробе и реализацију текућег репертоара и других програма. И све то ваља „уденнути“ на постојеће сцене и у пробне сале, али је понекад неопходно измислити и нове просторе за пробе, што Сандра уме и може. Зато је заслужила ово признање Српског народног позоришта.

19. ИВАНА ГАЈИЋ ЧЕЛЕБИЋ, уредник програма у Служби продукционог РТВ центра
Већ годинама као муња „протутњи“ кроз позориште и…..… посао је готов. Вредна и поуздана, Ивана је стекла поверење, не само својих претпостављених, него и многих сарадника изван СНП-а. Ове године посебно се ангажовала на неколико пројеката гостовања у СНП-у, где су јој гости из Позоришта „Керемпух“ из Загреба одали посебно признање, али и на нашим гостовањима, где је са посебном енергијом и пажњом одрадила „лавовски“ део посла око гостовања представе Виолиниста на крову у Сава Центру у Београду.

20. ЉИЉАНА БИЛБИЈА, организатор-сарадник за компјутерску обраду података у Служби Промо центра
Запослена је у Српском народном позоришту од 1989. године и већ двадесет и шест година вредно, поуздано и савесно обавља свој посао. Поред основних послова, месечног репертоара, програмских књижица и свих текућих штампаних материјала, она је дуги низ година радила и на листу „Позориште“, а помаже и у пратећим пословима око израде Енциклопедије СНП-а. Тиха, скромна, ненаметљива и вредна, Љиљана може бити узор младима који долазе у СНП, а својим огромним знањем и искуством на пословима које ради, неспорно, заслужује ову награду.

21. АЛЕКСАНДРА НОВОВИЋ, службеник за јавне набавке
Александра је у Позоришту од 2006. године на пословима службеника за јавне набавке. Врло брзо својим знањем и искуством стиче поверење претпостављених које је неопходно за овај посао. Одговоран је и вредан радник, па је стога својим радом заслужила годишњу награду и на томе јој честитамо.

22. САША СЕНКОВИЋ, сценограф у РЈ Техника
Саша Сенковић, запослен као сценограф у нашем позоришту протекле позоришне сезоне исказао је разноликост и креативност у свим сценографским решењима оперских, балетских и драмских представа Српског народног позоришта. Креирао је и учествовао у изради сценографија у операма: Љубавни напитак и Омнибус опера, у драми Виолиниста на крову, Дух који хода и балету Ко је најмоћнији на свету!?. Саша систематично и одговорно „пуним плућима“ приступа сваком задатку и послу оплемењујући га својим идејама и креативношћу.
Ова награда савим заслужно припада њему.

23. ПРЕДРАГ ЖДЕРО, декоратер
Он је један од вреднијих и савеснијих радника у овом сектору. Нарочито се исказао у протеклој сезони, не обазирући се на смањење коефицијента, и радио је истим жаром као и пре, па чак и уз већу одговорност.
Париповић Илинка на радном месту администратор-деловођа у Служби кадровских и општих послова за годишњу награду у 2016.години.

24. ИЛИНКА ПАРИПОВИЋ, администратор-деловођа
Илинка је вредна и одговорна у обављању својих послова. Она је диван човек, пријатељ и сарадник и за свој рад током предходне године,заслужује ову награду.

25. НАДА ЋУЛУМ, спремачица-разводник-гардеробер
У Српском народном позоришту ради пуних 21 годину у одељењу за одржавање хигијене и развођење, на радном месту спремачица-разводник-гардеробер. Током свих година рада, Нада својим односом како према обављању послова, тако и према својим колегиницама, руководиоцима, публици и другим сарадницима, заслужује све похвале а самим тим и награду. Од постојања ове зграде кроз наведено оделење прошло је много извршилаца и по свим мерилима доброг радника Нади је сигурно место међу троје најбољих.

 

ГОДИШЊЕ ПОХВАЛЕ

26. ТАЊА ЦВИЈИЋ, инспицијент у Опери и Балету
Марљива и поуздана, остварује лепу сарадњу са колегама у Опери. Посебно се похваљује због ангажовања у раду са гостујућим оперским уметницима. Вредно обавља и послове инспицијента у Уметничкој јединици Балет.

27. ИВАН СВИРЧЕВИЋ, руковалац дисплеја
Иван свој посао обавља савесно и педантно. Омиљен је у колективу због своје спремности за сарадњу, а обавља и послове инспицијента у Уметничкој јединици Балет.

28. ВЛАДИМИР СТОЈКОВИЋ, хорски певач, баритон
за успешно остварену мању солистичку улогу Пепина у опери Љубавни напитак Гаетана Доницетија, на премијерном извођењу 28. марта 2015.

29. АЛЕКСАНДАР ТОЛИМИР, хорски певач, тенор
за успешно остварену мању солистичку улогу Мујезина у концертном извођењу Кнез Иво од Семберије Исидора Бајића, на премијерном извођењу 26. септембра 2015.

30. ВЛАДИМИР ЗОРЈАН, хорски певач, бас
за успешно остварену мању солистичку улогу Медицинског радника у Омнибусу опера, на премијерном извођењу 17. децембра 2015.

31. САМЈУЕЛ БИШОП, за улогу Крцко принц у балету Крцко Орашчић
На првом месту професинално, а затим и технички и уметнички беспрекорно, одиграо је улогу принца веома изражајно и импресивно.

32. ЛАНА СТОЈАНОВИЋ, за улогу Виле шећера у балету Крцко Орашчић
Ову изузетно сложену и захтевну улогу остварила је на високом уметничком нивоу. Ова млада балерина одлукује се лепом балетском појавом и играчком техником. Пред њом је успешна и обећавајућа каријера.

33. ЉИЉАНА ВЕЛИМИРОВ, за улогу Виле Карабос у представи Успавана лепотица
Ова млада балерина која је тек на почетку професионалне играчке каријере остварила је улогу виле Карабос технички упечатљиво и указала нам да је међу нама још једна солисткиња балета.

34. МИЛЕНА КРКОТИЋ, за улогу Петла у балету за Ко је најмоћнији на свету!?
Милена упечатљиво тумачи Петла, доброћудног кицоша, који мудрује и представља драматуршку везну нит. Складне играчке фигуре и љупког шарма, пленила је симпатије публике и мамила аплауз.

35. ТЕОНА РАДАНОВИЋ, за улогу Принцезе мишице у балету Ко је најмоћнији на свету!?
Теонина крхка фигура дошла је до пуног изражаја у дуетним наступима. Сценски покрет, глума и плес, као и психолошку карактеризацију лика који тумачи, поставила је у први план.

36. АЛЕКСАНДРА КОВАЧЕВИЋ, главна модисткиња
која је, у веома кратком року, остала једини извршилац у овој радионици. То њу није нимало омело, да креативно и одговорно обавља све постављене задатке, па чак и да од немогућег прави могуће. Нарочито се исказала у протеклој сезони те јој се додељује похвала за прегалачки рад.

37. ДР ЉУБИЦА САКАЧ ПЕТРОВИЋ
Они који се брину за наше здравље су специјалиста медицине рада- др Љубица Сакач Петровић и медицинска сестра Драгана Тишма. Пословичног израза „У здравом телу, здрав дух“ сетимо се када снага једног, од два синхронизована механизма, ослаби. Али, наши запослени, захваљујући Амбуланти, чак и непосредној близини, имају све предуслове за неговање здравља. Захваљујемо се на дугогодишњој здравственој бризи и заштити наших запослених.

38. ЈАВНО КОМУНАЛНО ПРЕДУЗЕЋЕ „ИНФОРМАТИКА“ из Новог Сада у оквиру пројекта „Дигатализација културне баштине Новог Сада“
Због великог доприноса на промовисању културних вредности, брзе и квалитетне доступности позоришне ретке грађе и због настојања да својим радом пруже више – Информатика је омогућила Српском народном позоришту виртуелну туру која је презентована на службеној интернет страници Позоришта. Службу за дигитализацију ЈКП „Информатика“ чине: Нивес Видаковић, руководилац Службе, Јованка Лекић, графички дизајнер, Огњен Вукмировић, графички дизајнер. Влатко Такач је био помоћник директора у периоду трајања споразума, са којим смо се у почетку договарали о процесу дигитализације, а у сарадњи је посредовао Зоран Лазин.

39. СЛУЖБА КАДРОВСКИХ И ОПШТИХ ПОСЛОВА и дочека свако лице које се запошљава у овом позоришту и која испрати сваког запосленог када одлази из позоришта. Ова Служба се стара да запослени добију упутства и остваре сваки свој захтев и законско право, али и обавезу,у вези са радом. Осим запосленима, она пружа стручну помоћ и обавља послове и за потребе управе позоришта као и за потребе других органа и институција у позоришту и ван позоришта. У овој Служби се обезбеђује уредна и тачна достава свих аката ,писаних материјала и поште као и архивирање примерака наведених аката који остају у позоришту.

40. ТЕХНИКА СРПСКОГ НАРОДНОГ ПОЗОРИШТА, за изузетно залагање у реализацији драмског програма. У времену мањка људи, техничких средстава и мотивације, људи из сенке остварују наше амбиције. Публика не може ни да претпостави колико наших радника, у марку, помаже да чаролија позоришта не буде нарушена баналношћу.

41. ОПЕРА ЉУБАВНИ НАПИТАК ГАЕТАНА ДОНИЦЕТИЈА, премијера 28. марта 2015. Под диригентским вођством Жељке Милановић, у режији госта из Чешке Републике Андреја Бесчасног.
Каснијим извођењем опере концентрисано је дириговао Микица Јевтић, у блиској сарадњи са расположеним солистима, прецизним Оркестом и хорским ансамблом. А, као резултат њиховог плодоносног уметничког труда настала је питка, лепа и узбудљива оперска представа, која је присутнима пружила тренутке истинског уживања.

42. КОНЦЕРТНО ИЗВОЂЕЊЕ ОПЕРЕ КНЕЗ ИВО ОД СЕМБЕРИЈЕ ИСИДОРА БАЈИЋА, премијерно извођена 26. септембра 2015. под диригентском управом и редакцијом Александра Којића.
Пресудни допринос укупном успеху представе пружили су сјајни тумачи главних улога, одмерени, иако у сведеном вокалном изразу, врло убедљиви.

43. ОМНИБУС ОПЕРА, У РЕЖИЈИ КСЕНИЈЕ КРНАЈСКИ, ДИРИГЕНТ АЛЕКСАНДАР КОЈИЋ,
Премијера је била 17. децембра 2015, а према речима критике, овај вид сценско-музичке уметности је право репертоарско освежење, ни издалека није рекао своју последњу реч и да итекако има будућност.

44. БАЛЕТСКА ПРЕДСТАВА КО ЈЕ НАЈМОЋНИЈИ НА СВЕТУ!? на музику Бохуслава Мартинуа, у кореографији Владимира Семјоновича Феђанина, сценографа Саше Сенковића и костимографа Сенке Рaносављевић.
Изузетно питка и естетски обликована представа обилује упечатљивим сценама, благим хумором и лирском изражајношћу, а која ће се допасти млађим посетиоцима који ће једног дана бити наша стална публика.

45. ПРЕДСТАВА „РЕВОЛУЦИЈА – ОТКАЗАНА!”
Копродукција: Српско народно позориште – Форум за нови плес, Пер.Арт и Студентски културни центар Нови Сад, режија и концепт: Саша Асентић, драматургија и концепт: Ана Вујановић, кореографија: Александaр Ашур (Alexandre Achour) и Оливера Ковачевић Црњански
Ова представа, на провокативан и узбудљив начин, реферишући на богату традицију модерне, али користећи и елементе речника постмодерне, позивајући се на искуства перформанса, а на трагу театра који се успоставља у непосредној комуникацији између актера и гледалаца, преиспитује однос уметничке игре, с једне, и друштвено-политичког ангажмана, с друге стране. Доследно и на високом уметничком начину артикулишући строги концепт, представа Револуција – ОТКАЗАНА! смело успоставља нове стандарде када је реч о мисији националне позоришне институције и њеном односу према сценским формама које се баве истраживањем.